Opowieść o zmieniającym się świecie
Boris Kudlička w spektaklu Carmina Burana (Mgnienie Oka) w ramach cyklu BMW Art Club połączył operową tradycję z futurystyczną wizualizacją. Efekt?
Powstało wspaniałe, nowatorskie widowisko muzyczno-wizualne, które miało premierę na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Projekt realizowany w ramach BMW Art Club to połączenie pokazu wizualnego autorstwa Borisa Kudlički z utworem Carla Orffa w wykonaniu Chóru i Orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.
Monumenta1na kantata sceniczna zderzona została z bogatą, uniwersalną znaczeniowo warstwą wizualną. Z jednej strony mamy XIII-wieczną opowieść o miłości, z drugiej — współczesnego człowieka uwikłanego w media społeczności owe, atakowa n ego gigabajtami danych. Przewodnikiem w tej podróży w nieznane jest kultura.
Na scenie zaprezentowali się soliści: Stanisław Kuflyuk (baryton), Joanna Moskowicz (sopran) i Kacper Szelążek (kontratenor). Śpiewakom towarzyszyły Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego Opery Narodowej pod batutą Lorenza Passeriniego oraz Chór Dziecięcy im. Władysława Skoraczewskiego. Carmina Burana to XIII-wieczny zbiór świeckich pieśni i poezji, głównie o tematyce miłosnej, na podstawie których w XX wieku Carl Orff skomponował kantatę sceniczną — utwór na orkiestrę, chór i głosy solowe. Spektakl to przedsięwzięcie z cyklu „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” wpisujące się w strategię BMW Drives Culture, którą firma z Monachium realizuje od blisko 50 lat. BMW partneruje m.in. London Symphony Orchestra i Munich Philharmonic, NOSPR w Katowicach i Teatrowi Bolszoj w Moskwie, Teatro alla Scala w Mediolanie i Sugi Opera Company w Seulu, a także Teatrowi Wielkiemu - Operze Narodowej w Warszawie.