„Czarna maska” w podwójnym wydaniu
Przed blisko rokiem po raz pierwszy w Polsce wystawiona została — w rok po prapremierze światowej w Salzburgu — najnowsza opera Krzysztofa Pendereckiego Czarna maska. Zrealizował ją z wielkim powodzeniem Teatr Wielki w Poznaniu pod batuta Mieczysława Dondajewskiego, z Ewą Werką w głównej roli kobiecej, w wersji oryginalnej tj. z niemieckim tekstem libretta.
To właśnie przedstawienie przywozi obecnie do stolicy poznański zespół operowy na zaproszenie Teatru Rzeczypospolitej, z okazji XXXI „Warszawskiej Jesieni”. Będzie je można oglądać dwukrotnie na scenie Operetki Warszawskiej (bilety sprzedaje kasa Teatru Dramatycznego) w dniu 19 i 21 bm.
Z tej samej okazji — Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” — premierę Czarnej maski przygotowuje obecnie również Warszawski Teatr Wielki. Ten spektakl, pod batutą Roberta Satanowskiego, wystawiony będzie w polskiej wersji językowej, w dniu 18 i 19 bm. w Teatrze Wielkim, i wejdzie oczywiście do stałego repertuaru tej sceny.